Google urmeaza utilizatorii. In timp ce numarul de termeni pe care oamenii ii cauta pe Google sunt in crestere, cantitatea de date despre pe care Google le colecteaza e si ea mai mare.
Desi s-au schimbat multe de-a lungul timpului cu ajutorul algoritmilor de cautare, Google inca se bazeaza pe ceea ce fac utilizatorii.
Google foloseste o serie de activitati ale utilizatorilor pentru a calcula angajamentul unui utilizator. Unele dintre cele mai importante sunt vizualizarile de pagini si bounce rate-ul.
Daca intelegi si poti schimba bounce rate-ul vei avea numai de castigat.
Bounce Rate-ul este calculat in procentaje si inseamna procentajul de vizitatori ce ies de pe site de indata ce au vazut o pagina.
Cand vizitatorii navigheaza pe site-ul, atat Google, cat si utilizatorii au asteptari foarte mari de la un site.
Un bounce rate mare ar putea fi un semn ca o pagina nu este relevanta pentru utilizator.
Bounce Rate-ul este egal numarul total de vizite asupra unei pagini impartit la intrarile totale pe o pagina.
Daca utilizatorii ies imediat ce au intrat pe o pagina este clar ca acea pagina nu furnizeaza prea multa valoare.
Bounce Rate-ul este un lucru luat in considerare in ceea ce priveste comportamentul utilizatorilor, din cauza faptului ca Google monitorizeaza cat de des iti viziteaza oamenii site-ul, cat de mult stau si unde navigheaza de pe site-ul pe care au aterizat.
Daca bounce rate-ul tau e mare, Google ar putea presupune ca paginile tale sunt de calitate slaba. Poti sa iti introduci site-ul in Google Analytics pentru a vedea care este bounce rate-ul actual.
Multi experti SEO cred ca bounce rate-ul nu conteaza, dar ar putea fi un alt lucru folosit de Google pentru a masura calitatea unui website.
Exista intotdeauna un motiv pentru care oamenii sar de pe o pagina pe alta, fie ca aceasta este greu de navigat sau nu furnizeaza deloc valoare.
Responsabilitatea ta este sa afli care este problema, in asa fel in cat sa reduci bounce rate-ul. Iata ratele medii de bounce rate in functie de industrii :
- Website-urile Retail – ce au trafic bine targetat – au bounce rate intre 20 si 40%.
- Landing Page-urile obisnuite – cu un singur call to action, cum ar fi „adauga in cos” – au bounce rate intre 70-90%.
- Portalurile – cum ar fi MSN, Yahoo – au bounce rate intre 10-30%.
- Site-urile ce ofera servicii – de tipul FAQ sau altele – au bounce rate intre 10-30%.
- Website-urile cu Continut – cu vizibilitate mare in cautari – au bounce rate intre 40-60%.
- Generatia de Lead-uri – servicii de vanzare – au bounce rate intre 30-50%.
Reducandu-ti bounce rate-ul te ajuta sa iti cresti rata de conversie. O arhitectura corespunzatoare de conversie iti va oferi o privire de ansamblu despre cum sa dezvolti o strategie de continut care iti va creste afacerea.
Prin intermediul design-urilor responsive poti sa-ti scazi bounce rate-ul.
O firma de SEO a redus bounce rate-ul unui client de la 50% la 5% facand urmatoarele:
- Imbunatatind navigarea
- Refacand Call-to-action-urile
- Imbunatatind design-ul responsive
- Actualizand imaginile sa arate mai bine
- Inlaturand elementele care nu sunt necesare
Cu siguranta stii o serie de modalitati prin care sa-ti reduci bounce rate-ul, asa ca actioneaza !
Cu toate acestea, ce stim despre Page View-uri ?
Vizualizarile de Pagina sunt un alt factor important ce te vor ajuta sa-ti imbunatatesti clasarea in Google.
Vizitatorii Unici nu au nici o legatura cu vizualizarile de pagini.
De indata ce un vizitator ajunge pe pagina ta, va citi si se va uita la cateva pagini, cu speranta va incerca sa-ti citeasca mai mult continut.
Ce canal de trafic iti obtine cele mai multe vizualizari de pagina ?
Ei bine, majoritatea traficului din Bing iti obtine cele mai multe vizualizari de pagina, apoi urmeaza Yahoo, Facebook, si ultimii dar nu cei din urma sunt cei de la Google si Twitter.
In timp ce iti reduci bounce rate-ul ar trebui sa muncesti de asemenea sa cresti vizualizarile de pagina. Mai mult trafic va rezulta mai multe vizualizari ale paginilor.
Asa ca, in principiu incearca sa te concentrezi pe cresterea traficului de pe blog.
De cele mai multe ori va trebui sa faci experimente cu continutul, asezarea in pagina, dar si cu marketingul pentru a vedea ce functioneaza mai bine si cum sa-ti cresti vizualizarile de pagina.