Ai putea sa te intrebi daca ar trebui sa iti actualizezi website-ul companiei. Intr-adevar website-ul actual al companiei tale s-a invechit fata de cel al competitiei, dar conteaza atat de mult design-ul website-ului?
Vei cauta o firma de webdesign care sa ii ofere website-ului tau o noua fata, dar nu esti in totalitate convins ca un nou design va genera noi vanzari.
In ciuda scepticismului tau, o multime de studii arata ca un website bine construit va genera un trafic de clienti mai bun si o interfata a utilizatorilor va creste conversiile.
Dar cum se face acest lucru? Cum poate ceva atat de superficial ca design-ul website-ului afacerii tale sa aiba un impact asupra succesului afacerii ?
Exista multe motive pentru care un website bine realizat iti va atrage clientii ideali. Mai jos aveti 5 componente cheie pe care un webdesigner trebuie sa le aiba in minte cand face un website :
Navigarea
Posibil cea mai importanta parte a unui website este navigarea acestuia. Navigarea unui website poate sa ajute sau sa incurce un website, fapt care este in special adevarat pentru website-uri robuste cu multe pagini.
Navigarea website-ului in mod obisnuit include o bara de navigare sau o lista de etichete ce diferenteaza pagina de website. Navigarea buna ar trebui sa fie usor de gasit si de cuprins, facand navigarea usoara si rapida pe intregul website.
Cand se face designul la o pagina, de multe ori webdesignerii vor fi „furati” de design-ul deosebit si butoane aspectuoase. In majoritatea cazurilor, navigarea foarte simpla maximizeaza usurinta de folosire pentru o gama mai mare de clienti.
Un sfat bun este ca navigarea website-ului firmei tale ar putea sa fie atat de intuitive incat si bunica ta sa inteleaga.
Consistenta Brandului
Daca compania ta are un logo si logo-ul este utilizat frecvent in materiale printate, apoi logo, culorile logo-ului si a brandului, mesajele brandului si imaginile folosite pentru printare ar trebui incorporate in design-ul website-ului.
Este important pentru ca si clientii tai sa fie capabili sa-ti recunoasca brandul in toate formele de comunicare, intrucat asociaza pozitia brandului tau si promisiunea cu afacerea ta.
De multe ori cand comunicarea vizuala se schimba cu un brand, poate determina clientii sa fie nemultumiti, ce poate sa ii determine sa faca o asociere negativa cu compania ta.
Continutul
Continutul site-ului tau este important pentru motive in afara de faptul ca, comunica direct cu pozitia brandului si promisiunile companiei tale.
Exista alte elemente destul de importante care trebuie luate in considerare cand un copywriter creeaza continutul si designerul creeaza mediul vizual complementar pentru continut.
Facand mesajele mai scurte si mai la subiect, totusi cald si primitor ajuta cititorul sa isi aminteazza mesajele mai usor. De asemenea cand este prea mult text pe o pagina, aceasta devinde vizual blocata facand mai greu pentru cititor sa citeasca pagina fizic.
Rationalizand continutu, designerul este apoi capabil sa insereze textul in design-ul lor, ce de multe ori include mult spatiu negativ. Acest spatiu gol ajuta ochii cititorului sa se odihneasca in asa fel incat sa nu oboseasca de la citit.
Model de citire si SEO
Majoritatea oamenilor sunt confortabili sa citeasca o pagina web in acelasi mod in care citesc o carte, de sus pana jos, din stanga in dreapta.
Webdesignerii se asigura ca plaseaza cea mai importanta informatie pe coloana din colt stanga sus. Acest lucru ajuta mesajul sa fie transmis mai eficient pentru vizitatorul website-ului ce ar putea fi client actual sau potential.
Dar ceea ce multi oameni nu stiu este ca plasarea informatiilor importante in aceste zone din website imbunatesc si partea de SEO. Cand incluzi cuvinte cheie ce au legatura cu compania intr-un text bazat pe html, motoarele de cautare, precum Google sau Bing sunt capabile sa se furiseze pe website-ul tau mai usor, crescand plasarea in motorul de cautare si oferindu-i website-ului tau si firmei tale o vizibilitate mai mare in general.
Incredere
Construirea increderii printre clienti este extrem de importanta, dar nu se va intampla daca nu vrei sa ii cunosti pe ei si valoarea lor. Tacticile de marketing pot actiona ca dialog cu potentialii clienti, ce ar putea fi o modalitate grozava de a descoperi mai mult despre nevoile clientilor tai.
Imbunatatind dialogul tau cu clientii, poti cu usurinta implementa ceea ce rezoneaza pozitiv cu ei in noul tau design. Facandu-ti website-ul mai primitor si mai de incredere pentru vizitatori, vei vedea o cresterea a traficului tau si o imbunatatire a conversiei website-ului tau.
Concluzie
Design-ul de website este o modalitate grozava de a realiza un mediu prietenos cu utilizatorii in care oamenii pot veni pentru sfaturi utile si cele mai bune practice.
Daca un website este administrat corespunzator si are un design bun, clientii vor continua sa se intoarca pe website-ul tau si sa faca afaceri cu compania ta.